اگر کاربری از طریق موتور جستجوی گوگل به مقاله سایت شما وارد شود اما محتوای شما به روز نشده باشد ، باعث می شود که تصویر بدی از برند شما در ذهن او باقی بماند و تصور کند که دیگر محتویات سایت تان قدیمی و بی ارزش هستند . با این تصوری که در ذهن کاربر به وجود خواهد آمد ، وب سایتشما به صورت تدریجی ترافیک خود را از دست می دهد .
محتوای همیشه سبز کمک می کند که علاوه بر حفظ ترافیک موجود ، ترافیک مرتبط بیشتری را بدست بیاورید و تصویر بهتری از برند خود به مخاطبان ارائه دهید . در واقع به روز رسانی محتوا به صورت مستمر این پیام را به کاربر می دهد که شما همواره به تغییر و تحولات صنعت خود اهمیت داده و مطالب به روزی را منتشر می کنید .
تحقیقات نشان می دهد که بیش از 91 درصد کاربران ، تنها صفحه اول نتایج جستجو را بررسی می کنند و به دیگر صفحات مراجعه نخواهند کرد . کاملا مشخص است محتوایی که در صفحه اول نتایج جستجو حضور ندارد ترافیک بسیار زیادی را از دست می دهد .
تقریبا می توان گفت ترافیک ورودی نزدیک به صفر خواهد بود . اما اگر شما محتوای خود را همیشه سبز نگه بدارید ، شانس بیشتری دارید که به نتایج صفحه اول جستجو راه پیدا کنید ، زیرا محتوای همیشه سبز یکی از سیگنال های رده بندی گوگل است .
اگر شما پست هایی در رابطه با موضوعاتی که به صورت متوالی به روز می شوند را منتشر می کنید ، باید به این موضوع توجه کنید که این پست ها همگام با تغییرات باید به صورت متوالی بروز شده و باز نشر شوند .
به عنوان مثال پست هایی را در رابطه با نحوه بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اید ، بدون تردید این موضوع به صورت متوالی دچار تغییر و تحول می شود . بنابراین باید شما مقالات مرتبط با این موضوع را به صورت متوالی به روز کنید تا مخاطبان خود را از دست ندهید .
همانطور که در ابتدا مقاله اشاره کردم . محتوای همیشه سبز یکی از فاکتورهای بالا بردن رتبه سایت در گوگل (سئو سایت) است ، بعلاوه سبب رضایت مندی مخاطب می شود و کمک می کند تا ترافیک بیشتری را برای محتوا و طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) خود بدست بیاورید . بنابراین به روز رسانی مطالب بخصوص آن هایی که دارای اهمیت بسیار زیادی در معرفی صنعت و برند شما هستند کاری بسیار مهم و کلیدی است .
زیرا باعث می شود که محتوای شما همیشه برای مخاطب تازگی داشته باشد و به همین دلیل در حفظ و جذب مخاطب جدید نیز می توانید موفق تر عمل کنید . تنها کافی است که تصاویر را به روز کرده و مقدار کمی مطلب جدید به مختوای خود اضافه کنید تا همیشه محتوای به روز داشته باشید .
گوگل به صورت متوالی الگوریتم های سئو سایت (بهینه سازی سایت) را دچار تغییر و تحول می کند . یکی از تغییرات اساسی گوگل توجه به تجزیه و تحلیل معنایی محتوا به جای کلمات کلیدی است . این بدان معنا است که گوگل بر روی استفاده از کلمات کلیدی متمرکز نیست ، بلکه بیشتر به دنبال آن است که متوجه شود محتوا درباره چه موضوعی صحبت می کند .
بنابراین یکی از مواردی که در بروز رسانی مطالب باید در نظر بگیرید آن است که محتوای خود را برای مخاطب ارزشمند تر کنید و بر روی استفاده از کلمات کلیدی متمرکز نشوید .
در واقع زمانی که به صورت طبیعی محتوایی را بروز رسانی یا تولید کنید ، محتوا خواناتر و مرتبط تر خواهد بود و در نهایت رضایت کاربر را بیش از پیش جلب خواهد کرد . البته جدا از خوانایی ، به علت به روز رسانی متوالی محتوا ، شما همیشه مطالب جدید به کاربر ارائه می دهید و همین مسئله نیز کمک می کند تا کاربران از شما رضایت داشته باشند و برای به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی بیشتر ترغیب شوند تا همیشه ترافیک بیش تری از قبل نصیب شما شود .
نکته پایانی آن که به روز بودن محتوا کمک می کند تا بتوانید نظر تاثیرگذاران عمده در صنعت خود را جهت اختصاص دادن بک لینک به طراحی سایت ها ، راحت تر به دست بیاورید .